Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zamieszanie z rowerami miejskimi w Łodzi: marszałka nie pasują do łódzkiego roweru

(SP)
Jeden ze stojaków Rowerowego Łódzkiego ustawiono przy dworcu Łódź Kaliska. Ale nie można na nim pozostawić jednośladu Łódzkiego Roweru Publicznego, bo systemy są niekompatybilne.
Jeden ze stojaków Rowerowego Łódzkiego ustawiono przy dworcu Łódź Kaliska. Ale nie można na nim pozostawić jednośladu Łódzkiego Roweru Publicznego, bo systemy są niekompatybilne. Krzysztof Spychała
We wtorek w 10 miastach naszego województwa miał ruszyć projekt „Rowerowe Łódzkie”, czyli system roweru publicznego, podobny do Łódzkiego Roweru Publicznego (i realizowany przez spółkę NB Serwis, zależną od Nextbike).

Nie ruszy, bo operator musi zaktualizować oprogramowanie i naładować do pełna akumulatorki zasilające blokadę tylnego koła, która uniemożliwia nielegalne "wypożyczenie". Jak mówi Joanna Blewąska, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego, potrzebuje na to około tygodnia.

System zazgrzytał więc na samym starcie. Gorzej, że to nie koniec problemów, bo wprawdzie w samej Łodzi pojawiły się już zielone stacje RŁ, zlokalizowane przy dworcach kolejowych, to nie są one wyposażone w elektroniczne zamki pozwalające na zwrot rowerów ŁRP.

Oba systemy do siebie nie pasują pojazdy „marszałkowskie” są nowszej, czwartej generacji i nie wymagają stacji dokujących z terminalem (wystarcza zwyczajny rowerowy pałąk). To z punktu widzenia użytkownika w Sieradzu czy Koluszkach jest dość wygodne, bo może pozostawić rower gdziekolwiek, byle w określonej strefie, wnosząc dodatkową opłatę (5 zł) lub ustawić w wyznaczonym stojaku, nie ponosząc żadnych kosztów.

W Łodzi natomiast na zielonej stacji nie oddamy miejskiego roweru, a wziąwszy stamtąd „marszałkowski” jednoślad możemy bez ponoszenia dodatkowych kosztów odstawić go tylko w stojakach z oznaczeniem „Rowerowe Łódzkie” - czyli wyłącznie przy jednej z 14 stacji Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Zarówno Urząd Marszałkowski, jak i Nextbike oraz Zarząd Dróg i Transportu zapewniają, że trwają rozmowy, których efektem ma być kompatybilność obu systemów, ale o szczegółach mówić jeszcze za wcześnie. Zwłaszcza że czas nie nagli: 30 listopada zacznie się zimowa przerwa w działaniu ŁRP, która potrwa do 1 marca. Jest więc nadzieja, że przez trzy miesiące uda się znaleźć rozwiązanie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto