Gotowy jest materiał na wszystkie wstawki blach kotłowych, które trzeba wymienić. Trwa nitowanie i spawanie blach stojaka kotła, w którym następnie będzie zabudowywana skrzynia ogniowa, czyli najgorętsze miejsce parowozu.
Ostatni czynny parowóz zakończył służbę na rogowskiej kolei w 1976 roku. Od tamtej pory wszystkie pociągi były obsługiwane lokomotywami spalinowymi, a pociągi parowe były organizowane tylko na specjalne okazje:
- w 1995 roku na cykl imprez organizowanych przez PKP (parowóz Px48-1752 pożyczony z Kolei Ełckiej);
- w 1996 roku na rajd organizowany przez CAAR i PSMK (parowóz Las 1984 z PSMK);
- w 2015 roku na organizowane przez Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych obchody jubileuszu 100-lecia kolei (parowóz Kp4-3772 z Kolei Bieszczadzkiej).
Remont parowozu jest prowadzony dzięki środkom finansowym budżetu państwa, powiatu rawskiego, gminy Rogów, Samorządowego Stowarzyszenia Rozwoju Ziemi Rawskiej oraz Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?