Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak Google wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa w czasie kryzysu? Czy będzie się można reklamować bezpłatnie?

Agnieszka Mikołajec
Agnieszka Mikołajec
Photo by Mitchell Luo on Unsplash
Google od lat wspiera i edukuje sektor małych i średnich przedsiębiorstw na całym świecie. Do tej pory głównie oferując edukacje i programy, które miały wyrównywać szanse na dobry start w reklamie online, bez względu na jej budżet, a nawet jego brak. Ze względu na pandemie, Google postanowiło wesprzeć małe i średnie firmy tak, aby miały szansę przetrwać ten bardzo trudny dla nich czas. Co oferuje?

Jak w swoim wywiadzie dla Ad Age podkreśla Marla Karpovitz – prezes nowojorskiej agencji 4A’s - jeżeli właśnie teraz przestaniesz się reklamować, powrót do rzeczywistości po wygaszeniu epidemii będzie jeszcze gorszy. Konkurencja i duże marki robią wszystko, żeby Twoi klienci o tobie zapomnieli.

Właśnie dlatego Google daje małym i średnim przedsiębiorcom możliwość dalszego reklamowania się, ograniczając przy tym koszty na marketing.

Na czym polega wsparcie Google dla małych i średnich przedsiębiorców?

Google postanowiło przekazać 340 mln USD w voucherach do wykorzystania na narzędzia Google Ads. Z bezpłatnej reklamy będzie można skorzystać do końca 2020 roku, choć z pewnością największa pomoc przyda się przedsiębiorcom właśnie teraz, kiedy przychody są mniejsze lub nawet spadły do zera.

Jak można przeczytać na stronie pomocy Google Ads:

Małe i średnie firmy są kręgosłupem naszych społeczności. Według Banku Światowego stanowią one około 90 procent wszystkich firm i ponad połowę zatrudnienia na całym świecie. COVID-19 dla tych firm szczególne, mogą one być narażone na zamykanie i spadające przychody, nawet jeśli znajdą sposoby na wsparcie i ochronę swoich pracowników. Dzięki kredytom reklamowym możemy zmniejszyć część kosztów utrzymania kontaktu z klientami.

To może Cię też zainteresować

To właśnie teraz możemy pokazać swoim klientom, że wciąż jesteśmy obecni na rynku, że przygotowujemy się do powrotu i świetnie sobie radzimy. Obecność reklamowa, to często znak, że firma ma się zwyczajnie dobrze, więc łatwiej będzie zaufać im przy kolejnych zakupach.

Kto może skorzystać ze wsparcia dla małych i średnich firm od Google?

Ze wsparcia Google mogą skorzystać wszystkie małe i średnie przedsiębiorstwa na całym świecie (w tym w Polsce), które:

  • reklamują się samodzielnie lub za pośrednictwem agencji,
  • mają aktywne konto reklamowe Google Ads min. Od 1 stycznia 2019 roku.

Z bezpłatnej reklamy niestety nie mogą skorzystać więc firmy, które na rynku stawiają swoje pierwsze kroki.

W jaki sposób można skorzystać ze wsparcia dla małych i średnich przedsiębiorstw?

Z informacji, które podaje Google, kredyty mają być przyznane “w najbliższych miesiącach”, a ich adresaci będą o tym poinformowani za pomocą powiadomień na koncie.

Ponieważ nie podano żadnych dat, warto śledzić, co dzieje się na profilu reklamowym Waszej firmy i odczytywać na bieżąco powiadomienia. Tak tylko możemy dowiedzieć się, czy jesteśmy beneficjentami tego wsparcia. Na stronie supportu Google, nie ma informacji o konieczności wysyłania dodatkowych wniosków lub wprowadzania zmian na swoim koncie.

Okres oczekiwania spowodowany jest generowaniem bardzo dużej ilości darmowych kredytów reklamowych dla klientów.

Na co można wydać kredyty reklamowe w Google Ads?

Nie ma ograniczeń (poza standardowymi) co do przeznaczenia kuponów na reklamę w platformie Google Ads. W ramach udostępnionych środków dostępne będą wszystkie produkty, w tym:

  • reklama na platformie YouTube,
  • w sieci wyszukiwania,
  • Display.

Google stworzyło również fundusz inwestycyjny o wartości 200 milionów USD, który wesprze organizacje pozarządowe i instytucje finansowe na całym świecie, aby pomóc małym firmom w dostępie do kapitału.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Jak Google wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa w czasie kryzysu? Czy będzie się można reklamować bezpłatnie? - Portal i.pl

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto