Wybrany wykonawca opracuje cztery ramowe warianty dalszego funkcjonowania rogowskiej wąskotorówki – od zapewnienia jej utrzymania w obecnym stanie i sposobu wykorzystania (z dodatkowym przywróceniem przejezdności całej trasy) aż po modernizację i podniesienie prędkości dla umożliwienia wykorzystania jej w codziennym transporcie zbiorowym i połączeniu komunikacyjnym m.in. Rawy Mazowieckiej z Łodzią i innymi miastami.
Inicjatywa ma w skali Polski wyjątkowy charakter, gdyż obejmuje zakresem lokalną wąskotorową linię kolejową. Dotychczas takie przedsięwzięcia były realizowane głównie na terenie Austrii i Niemiec na takich kolejach jak Murtalbahn czy Harzer Schmalspurbahnen, gdzie linie wąskotorowe stanowią stały element sieci transportu publicznego w regionie.
- Projekt realizowany we współpracy z województwem łódzkim w dalszych etapach pozwoliłby osiągnąć nam takie standardy - mówi Adam Wawrzyniak, prezes zarządu Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych.
Wstępne analizy przeprowadzone przez FPKW wskazują, że demograficzne i gospodarcze otoczenie szlaku kolei rogowskiej są zbliżone do tych występujących w regionach, w których linie wąskotorowe obsługują codzienny transport zbiorowy.
- Opracowanie, które zamierza zlecić Urząd Marszałkowski, pomoże szczegółowo zweryfikować i ewentualnie skorygować te wstępne założenia - dodaje dr inż. Michał Zajfert, członek rady FPKW.
Poprzednie, prowadzone w 2021 roku, postępowanie przetargowe zostało unieważnione. Cena najlepiej ocenionej, najtańszej oferty przewyższała kwotę, którą zamawiający zamierzał i mógł przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Czas na składanie ofert upływa 13 maja br.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?