Brzezińscy ósmoklasiści zdawali egzaminy kończące szkołę

Redakcja
Przez trzy dni uczniowie klas ósmych szkół podstawowych zdawali egzaminy kończące szkołę.

Pierwszego dnia zmierzyli się z arkuszem testowym z języka polskiego.

Tegoroczny egzamin składał się z 22 zadań, na których rozwiązanie uczniowie otrzymali 120 minut. Najwyżej punktowanym zadaniem było wypracowanie. Uczniowie mogli za nie zdobyć aż 40 procent wszystkich punktów.

Zestaw obejmował zarówno zadania zamknięte, jak i otwarte. Wśród zadań zamkniętych znajdowały się pytania wielokrotnego wyboru, typu prawda – fałsz oraz na dobieranie. Zadania otwarte wymagały sformułowania przez ucznia odpowiedzi samodzielnie. Nacisk położony był na sprawdzenie umiejętności argumentowania, wnioskowania i formułowania opinii. Egzamin sprawdzał także kompetencje literackie, kulturowe, czyli rozumienie sensu utworów oraz świadome korzystanie ze środków językowych. Bazą egzaminu były utwory ” Quo vadis” H. Sienkiewicza oraz alegoria S. Mrożka „Artysta” i tekst M. Smoczyńskiej „Życie z pasją”. Ósmoklasiści mogli wybrać jeden spośród dwóch tematów wypracowań:„Napisz przemówienie skierowane do koleżanek i kolegów, w którym przekonasz słuchaczy, że książki mogą być źródłem mądrości. W wypracowaniu odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej oraz innego utworu literackiego i wykaż, że ich przeczytanie może uczynić czytelnika mądrzejszym” oraz „Napisz opowiadanie o spotkaniu z bohaterem wybranej lektury obowiązkowej, który podczas spotkania nauczył Cię czegoś ważnego. Wypracowanie powinno dowodzić, że dobrze znasz wybraną lekturę obowiązkową”.

Drugiego dnia uczniowie zmierzyli się z „królową nauk”, czyli matematyką. Na pracę z arkuszem egzaminacyjnym przeznaczone było 100 minut. Wśród 21 zadań znalazły się polecenia dotyczące odczytywania i interpretowania danych przedstawionych w tekstach, tabelach, diagramach i wykresach, stosowania obliczeń procentowych do rozwiązywania problemów w kontekście praktycznym, wykonywania nieskomplikowanych obliczeń, w których występują ułamki zwykłe i dziesiętne, liczby naturalne i całkowite. Nie obyło się bez obliczania pól figur płaskich i objętości ostrosłupów, a także zastosowania własności figur geometrycznych na płaszczyźnie oraz przeprowadzania dowodów geometrycznych.

W czwartek (18 czerwca) odbyła się trzecia część egzaminu dotycząca języka angielskiego, trwająca 90 minut. Uczniowie zmierzyli się z zadaniami, które obejmowały rozumienie ze słuchu, reagowanie na wypowiedzi, zastosowanie odpowiednich form gramatycznych i leksykalnych, czytanie ze zrozumieniem oraz wypowiedź pisemną.

W Szkole Podstawowej nr 1 w Brzezinach do egzaminu z języka polskiego i matematyki przystąpiło 42 uczniów, natomiast egzamin z języka angielskiego napisało 41 uczniów, gdyż jeden z nich, Marcel Zieliński, jako laureat Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Angielskiego organizowanego pod patronatem Łódzkiego Kuratorium Oświaty został zwolniony z obowiązku pisania tego testu.

W Szkole Podstawowej nr 2 do egzaminu przystąpiło 67 uczniów trzech klas ósmych. W tej szkole egzamin odbywał się w ośmiu salach, w sześciu salach grupowych (do 10 uczniów) oraz w dwóch indywidualnych, gdzie sprawdzian pisali uczniowie posiadający orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Po dezynfekcji rąk dzieci były wpuszczane do budynku szkoły dwoma odrębnymi wejściami. Dopiero po zajęciu miejsc w ławkach mogli zdjąć maseczki ochronne.

Wyniki egzaminu będą znane do 31 lipca br.

Sklepowy patriotyzm, to polska specjalność.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie