Okazało się, że aby trasa autobusu nie przeszkadzała innym użytkownikom dróg, konieczne jest wprowadzenie drobnych zmian w organizacji ruchu w mieście.
Ustalono, że autobus będzie objeżdżał Brzeziny na zasadzie pętli i po drodze zatrzyma się na kilku przystankach. Pierwszy z nich najprawdopodobniej zostanie ustawiony przy ul. Łódzkiej. Następnie trasa poprowadzi ulicami Kościuszki, św. Anny, Reformacką, Mickiewicza, Sienkiewicza i Przedwiośnie. Krańcówka znajdowałaby się przy ul. Głowackiego. Tam trzeba było by wybudować zatoczkę i przebudować chodnik. Problem pojawia się na ul. Traugutta, ponieważ przejazd "przegubowca" tą drogą jest niemożliwy. W związku z tym rozważana była koncepcja zlokalizowania przystanku przy ul. Modrzewskiego, ale autobus ma kłopoty z wyjechaniem z niej i skręceniem w ul. Sienkiewicza. Poza tym takie rozwiązanie pomija szpital i plac Jana Pawła II, czyli punkty bardzo ważne dla miejskiej komunikacji. Dlatego lepszym wariantem jest usytuowanie przystanków w tych właśnie miejscach i zmiana organizacji ruchu na ul. Traugutta (ustanowienie jej drogą jednokierunkową) i ul. Staszica (zmiana jednokierunkowego ruchu na odwrotny).
Trwają też rozmowy co do liczby kursów i partycypacji w kosztach z samorządami Nowosolnej oraz miasta i gminy Brzeziny. W grę wchodzi od 7 do 11 kursów dziennie, a koszty po stronie Brzezin wahają się od 200 do 400 tys. zł. Czas przejazdu z Brzezin do Dworca Fabrycznego w Łodzi szacowany jest na 50 - 60 minut.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?